Saturday, March 31, 2012

first time di sarawak..Engkilili


Assalamualaikum and good morning guys.. hari ini dah segenap 1 tahun 4 bulan 3 hari aku berada di Bumi BorNeo Sarawak..lepas jek dapat surat tawaran tempat kerja di Engkilili, Lubok Antu aku dienarkan untuk menginap di kuaters guru yang seperti rumah kampung jek...Mula-mula fikir pasal kuaters guru ni aku dah bajet mesti bangunan tinggi and macam kat semanjung tu..tapi sume tu jauh berbeza lah..hahahha... dengan berkat bantuan daripada Guru PK1 aku and beberapa guru and staf lain..diorang pun tolong angkut barang2 beg2 aku yang mengalah lori 10 kontena tu...hahahah 
Eiii xsabarnyer nak tengok kawasan sekolah..sampai jek kat satu tempat..aku tengok banyak kereta parking kat tepi tu yang seberang sungai..Aik ada jambatan..uisk xkan nak angkut barang dengan berjalan kaki kot...huhuhuh penat ni..dah lapar dgn perut kosong tak makan pape lagi nih..tup2 mai la 3 bijik motor...prem prem...prem...oooo boleh pakai motor gak kat sini..hmmm...Mak Oiii kena nek jambatan atau kita panggil titi gantung...hhuu gayatlah aku camni..aku pun nek lah motor salah sorang guru lelaki yang bakal menjadi rakan sekerja aku nanti...jeng3..naik tu tak da touch n go k..


zooo...zoooommm..premm..perrmm.preeemmm...bunyi motor..triiiit..brek berbunyi..nek titi, turun titi,jalan bengkang-bengkok pulak lintas kawasan rumah orang iban..jalan plak time tu banyak yang berlubang2...wah banyaknyer sayur keliling umah diorang siap tanam sayur kangkung lagi kat tepi jalan...pokok limau nipis..jagung...pastu sampai plak kawasan bendang@sawah padi..adoiiii cantiknyer..fresh pulak udara kat sini xda pencemaran pun..aik kena lintas bendang lagi pakai ape ek?jeng2 kena nek titi kayu pulak...prap..prap.prap..kut..kut..bunyi papan yang dipijak..hahaha pastu nampak kawasan hutan penuh dengan pokok getah..ni dah macam nak masuk kawasan pokok getah cam mak aku dok motong ni..hehehe la kawasan tanah merah n berbukit pulak..motor tukar gear 2 n terus nek bukit tu...ekk..ekk.pret..prettt...isk ang tak lepas nek bukit ni ka?boleh bwa tak ni?tanya aku pada kawan baru aku tu Rizal..oh ok jek...take time jap..fuh nasib bek lepas gak nek bukit ingat dah berat sangat bontot aku ni...hahaha


hah dah sampai pun sekolah..aku nampak papan tulis 'Selamat datang ke SK Merbong'..isk ni ke sekolah aku?macam dok dalam hutan jek..sunyi sepi..memang ni lah sekolah baru aku...pastu aku pun blah angkut beg2 baju aku yg entah bape kilo entah pi kuaters...sampai jek depan 1 rumah..kawan aku ketuk pintu salah sebuah pintu yang ada kat situ..coz kat situ ada 2 pintu..tup tup muncul sorang perempuan..kulit putih, free hair and pakai seluar pendek jek..ooo anak cina rupanye..panggil jek aku Lisa..aik nama cam melayu..aku pun fikir maybe nama jek cam melayu..masuk jek rumah aku tengok ada stiker2 tulisan Allah Muhammad..la anak orang islam rupanyer..ingatkan anak cina tadi...heheheh
                                                                                                        kat bawah tu aku dgn lisa bergambar kat pondok menunggu..nampak tak kat belakang kitaorang ada titi gantung tu..                                                                     

No comments:

Post a Comment